Ze soudku pro mobilní zařízení, cílení a značkování URL adres.
PPC reklama na mobilním zařízení
Provoz z mobilních zařízení utěšeně roste, ale s účinností PPC reklamy na těchto zařízeních tomu tak být nemusí. Kamenem úrazu mohou být webové stránky, které nejsou dostatečně přívětivé pro mobilního uživatele. Nejsou ani mobilní ani responzivní. Pro zamyšlení co s tím, je tady pár návrhů.
- Ujistěte se, že je váš web dostatečně přívětivý pro mobilní uživatele. To znamená, že máte dobře připravený responzivní web nebo máte samostatný web přizpůsobený pouze pro mobilní zařízení.
- Využijte rozšíření o volání. Bude vloženo přímo do inzerátu a uživatel bude moct díky němu rovnou zavolat. Stále mu ale zůstane možnost přejít i na webové stránky.
- Pokud preferujete pouze telefonáty, vytvořte specifické reklamy pouze pro volání.
- Pokud chcete sledovat statistiky volání, nastavte si přesměrování přes čísla Google.
Vyšší výkon díky efektivnějšímu cílení
PPC reklamu můžete cílit na různé oblasti. Zároveň můžete nastavit a sledovat účinnost podle denní doby. Využijte tato data a upravujte cílení i cenové nabídky tak, abyste dosáhli lepších výsledků.
Značkování URL adres
Na návštěvnost z PPC kampaní se dá podívat i z trochu širšího pohledu než jen v administraci PPC systémů. Konkrétně ve statistikách Google Analytics. Důležité ale je, aby URL adresy jednotlivých inzerátů byly řádně označeny. Ve výchozím stavu je v AdWords značkování vypnuté. Je možné ho aktivovat klepnutím na tlačítko pro správu (ozubené kolo vpravo nahoře) a výběrem položky „Nastavení účtu“. Pak už jen stačí volbu aktivovat.
Pokud chcete mít značkování pod svou kontrolou, můžete si adresy značit sami. K tomu je možné využít například toto šikovné udělátko pro značkování adres.