Doménu (internetovou adresu v textovém formátu) si můžete registrovat jakoukoliv, která odpovídá stanoveným pravidlům. Těmi základními jsou:
Doména se za poplatek pronajímá, nikdy tedy nebude vaše. Minimální doba pronájmu zpravidla bývá jeden rok. To, jestli je vybraná doména volná, si můžete ověřit na adrese nic.cz pro české domény. Ostatní pak například na whois.com.
Od domény se následně odvíjí název mailových schránek. Za zavináčem je název domény a před ním pak text dle vaší libovůle (byť opět omezen pravidly pro použití některých znaků).
Ano. Prostor pro webové schránky je běžnou součástí webového hostingu a samotný počet mailových schránek nebývá omezen. Omezen ale zpravidla bývá prostor vyhrazený pro e-maily. Podle zkušeností se pohybuje zpravidla mezi 5 až 10 GB. Možnosti dalšího navýšení kapacity se liší dle poskytovatele služby.
Můžete toho dělat opravdu hodně! Představte si, že na internetu hledáte nějakou službu. Potom si představte, co vás přesvědčí k tomu, že ji u konkrétního poskytovatele poptáte nebo objednáte. A do třetice si představte, že někdo hledá službu (nebo produkt), který nabízíte na svém webu vy. A jsme u jádra pudla.
Základem všeho snažení jsou dobře připravené webové stránky, resp. prezentace služeb. Komplexnost nabídky, vhodné popisy, podmínky, specifikace, doplňkové služby, ceny. Zkrátka informačně bohatý, strukturovaný a čtivý obsah, který návštěvníka přiměje k nákupu. Zároveň je to právě obsah, který vyhledávače používají pro hodnocení relevantnosti stránky na konkrétní vyhledávaný dotaz.
Základem návštěvnosti je tedy obsah. A potom i milion dalších možností, jak návštěvníka nalákat na web:
Pokud někdo láká na to, že se web bude na nějaké slovo zobrazovat na první straně přirozených výsledků některého z vyhledávačů, tak je něco špatně. Pokud pominu to, že není možné garantovat výsledek v něčem, co není pod kontrolou, tak se jedná o nevhodně stanovený cíl. Návštěvnost by nemělo přinášet jedno slovo, ale celá paleta výrazů, které mají oporu v textovém obsahu webu.
Vybudovat takovou návštěvnost je ale maraton, ne sprint. Je třeba web informačně rozvíjet, pracovat s ním, analyzovat návštěvnost, získávat reference. Zkrátka vytrvale na tom úspěchu pracovat. Je to stejné jako v běžném světě. I obchod potřebuje sídlit na dobrém místě, být vidět, mít správnou nabídku zboží, schopnou obsluhu, správně nastavené ceny, inzerovat, atd.
Takže, obecně řečeno, ne. Nové webové stránky nebudou po dokončení viditelné ve vyhledávačích na předních místech. Budou ale tím správným základem pro další rozvoj. V budoucnu se pak díky vytrvalé práci mohou stát důležitým zdrojem obchodních příležitostí přicházejících právě z vyhledávačů.